Po raz trzeci programiści zaprojektowali innowacyjne aplikacje dla Płocka 3. City Coders Hackathon Płock
W Płocku zakończył się trzeci maraton programistyczny City Coders Hackathon Płock. Spośród ponad 30 zespołów wyłoniono 3 zwycięskie drużyny, które otrzymały nagrody rzeczowe o wartości 100 tys. zł. Pierwsze miejsce zajęło rozwiązanie SenYours, dedykowane seniorom z Płocka.
W weekend 23-24 listopada 2019 roku w Płocku odbyła się trzecia edycja City Coders Hackathon Płock.
W ciągu 32 godzin, 30 zespołów programistyczny przy wsparciu ponad 40 mentorów miało za zadanie zaprojektować innowacyjne rozwiązanie, które zwiększałoby komfort życia mieszkańcom Płocka.
Serce rośnie, gdy młodzi ludzie chcą mieć wpływ na czynienie bardziej innowacyjnym swojego otoczenia. To w nich tkwi siła i potencjał do budowania rzeczywistości nowoczesnej, a jednocześnie przyjaznej mieszkańcom w każdym wieku. W tej edycji szczególnie cieszy nas wrażliwość młodych ludzi na potrzeby osób starszych. Fakt, że dostrzegają to, jak istotne jest zwiększenie ich poczucia bezpieczeństwa w mieście – powiedział Andrzej Nowakowski, Prezydent Miasta Płocka.
Zwycięzcy trzeciej edycji płockiego Hackathonu
Pierwsza nagroda została przyznana drużynie Dev Girls. Aplikacja SenYours pozwala seniorom na nawiązanie kontaktu z wolontariuszami w celu uzyskania pomocy w zakupach, transporcie i innych wyzwaniach życia codziennego. Rozwiązanie zostało dodatkowo wyposażone w możliwość sprawdzania dostępności leków w aptece. Docelowo ma również powstać funkcja SOS, która umożliwi wybranie numeru alarmowego lub wysłanie wiadomości SMS do osoby bliskiej. Wypracowane podczas wydarzenia rozwiązanie, jest wyjątkowo intuicyjne oraz wizualnie dostosowane do starszych odbiorców, poprzez dużą, czytelną czcionkę i kontrastowe kolory. Zwyciężczynie Hackathonu dostały najwyższej klasy smartfony ufundowane przez firmę VISA, hulajnogi elektryczne od firmy Clurgo oraz pakiety szkoleń i coaching od firmy Revest Capital.
Drugie miejsce zajęła aplikacja Do it stworzona przez drużynę Komandos Bąbelek, która służy znajdowaniu i oferowaniu pracy dorywczej. Dzięki licznym filtrom użytkownik rozwiązania ustawia parametry poszukiwanej pracy oraz jest na bieżąco powiadamiany o ofertach pasujących do jego preferencji. Aplikacja działa w porozumieniu z Miejskim Urzędem Pracy oraz bazą użytkowników, poszukujących tymczasowych pracowników. Za zajęcie drugiego miejsca członkowie zespołu otrzymali wysokiej klasy tablety od firmy Make it right oraz vouchery uprawniające do bezpłatnego korzystania z platformy jet brains.
Trzecie miejsce zostało przyznane rozwiązaniu stworzonym przez grupę Team_Żappsy. Aplikacja Eko Trasa wspiera ekologiczny transport i poruszanie się po mieście. Mając do dyspozycji dokładną mapę (ulic i ścieżek rowerowych), użytkownik określa, skąd dokąd, chce dojechać, a aplikacja sugeruje ekologiczny sposób transportu, np. rower czy spacer. Istnieje również możliwość wybrania opcji „najszybszej”, czyli samochodu lub komunikacji miejskiej. Jednak po przebytej trasie użytkownik dostaje informację, jaki „ślad węglowy” po sobie pozostawił i o ile mniejsza byłaby emisja CO2 przy wyborze roweru lub hulajnogi. Dla laureatów trzeciego miejsca firma SoftHard przygotowała smartwatche i sportowe kamery video.
Dodatkowo sponsorzy i partnerzy wydarzenia wyróżnili 8 zespołów. VISA za aplikacje z funkcją mobilnych płatności przyznała trzem zespołom najnowszej generacji słuchawki i głośniki bluetooth oraz słuchawki gamingowe. Płocki Park Przemysłowo Technologiczny i Komunikacja Miejska zaprosiły do akceleracji. Z kolei Organizator – Urząd Miasta Płocka – rozdał zestawy upominkowe dla dwóch drużyn, które opracowały aplikacje dla rowerzystów.
Innowacje, które umilają życie w Płocku
Programiści z całej Polski projektowali rozwiązania nawiązujące do jednego z proponowanych przez Urząd Miasta Płocka tematów. W tym roku były to: „e-Płock”, czyli pomysły na wsparcie miejskich usług publicznych. Drugie zagadnienie „Szybko do celu” miało za zadanie zachęcić programistów do usprawnienia mobilności w mieście. Z kolei aplikacje wypracowane w ramach trzeciego tematu, jakim był „Junior & Senior”, miały promować ekologię i bezpieczeństwo w różnorodnych aspektach życia, niezależnie od wieku. Projekty powstawały na podstawie danych udostępnianych przez Urząd Miasta Płocka.
Organizatorami wydarzenia był Urząd Miasta Płocka, Unitar (Instytut ONZ ds. Szkoleń i Badań) oraz Cifal Płock (afiliowany ośrodek szkoleniowy Unitar), a nadzór merytoryczny sprawowała firma Smart Factor.